Skip to main content

Medarbejderportræt: Stine S. Lauritzen

Tatjana Kristensen
7. marts 2023
Medarbejder JMA Stine S. Lauritzen

Stine: "Jeg elsker at indgå i en sparringsproces med kunderne"

Fra at sige hvad hun ville have til nu at vejlede om, hvad der kan lade sig gøre, har skiftet fra modeindustrien til en verden af ERP, givet Stine noget hun elsker - sparring med kunder.

Ved første øjekast virker Stine meget udadvendt og social. Det er hun også, men dykker du ind under huden på hende, vil du opleve en side af hende, som hun skjuler ret godt i det daglige. Hun har det ikke ret godt med at dele personligt ud af sig selv - heller ikke til dette interview.

Dog kaster hun sig ud i det, og vi sidder derfor her i dag, samlet om et interview om netop dagens helt i skysovs - Stine.

Stine har sin daglige gang i konsulentafdelingen, hvor hun både er på projekter, driftsopgaver og kundebesøg ved både nye- og eksisterende kunder.

"Det bedste ved mit arbejde er dialogen med kunderne"

Særligt kundebesøgene og det at fordybe sig i processer driver hende i arbejdet som konsulent: "Det bedste ved mit arbejde er at være i dialog med kunderne. Se de løsninger jeg foreslår blive til virkelighed, og rent faktisk gør en forskel for dem."

For arbejdet som konsulent, indebærer i høj grad evnen til at formidle komplekse emner til kunder i det daglige. Noget Stine mestrer. Selv fortæller hun, at hun er med til at designe processer, rådgive kunder om den bedste løsning, og vigtigst af alt lytte til deres problemstillinger og hvad de eventuelt har i dagligdagen.

En opgave hun tager meget seriøst.

"Jeg elsker at indgå i den der sparringsproces med kunderne, hvor de kommer med deres ekspertviden om deres forretningsgange, og hvordan den viden møder vores system." Et system så kompleks, at det også er svært for hende at forklare det til veninderne hjemme i Nordjylland.

Lavpraktisk men alt for kompleks

På trods af hendes meget lavpraktiske eksempler omkring sit arbejde, så har Stine endnu ikke mestret at forklare, hvad hun egentlig laver hver dag. "Det er svært at forklare, hvis ikke man har kendskab til ERP eller arbejdet i ERP-verdenen, hvad det præcist går ud på."

Det kan de fleste indenfor branchen vist nikke genkendende til.

Forklaringer som "man kan flytte nogle knapper i et system" til "når man er på værksted med sin bil og får en faktura, så er det et system der spytter den faktura ud" er begge prøvet, så Stines job vil, for nu, være et mysterium for dem omkring hende. 

"Hvordan kan man altid være sammen med mennesker"

Stine har i særdeleshed to ting hun sætter pris på i sin fritid. 

Dét at ses med mennesker omkring sig og spille håndbold.

Nogle vil nok spørge, hvordan man altid kan være sammen med mennesker, og til det har Stine svaret: "Jeg er nok bare den type, der godt kan lide at være sammen med mennesker." 

Ikke desto mindre er hun beriget med masser af planer, og nyder at deltage i "alt muligt", når ikke arbejdet kalder. 

En korkprop

På banen finder Stine meget ro i at have overblikket. Noget hun i høj grad også gør i sit arbejde. "Jeg har det ikke så godt, hvis ikke jeg har overblikket, så jeg arbejder altid med at have overblikket, fordi det er der jeg finder ro."

Noget der stammer fra hendes perfektionistiske karaktertræk. 

Hun beskriver sig selv som enormt perfektionistisk og er derfor nødt til at sige til sig selv: "at der er nogle ting, jeg ikke kan gøre mere ved og nogle jeg kan. Ellers vil jeg blive ved med at sige til mig selv, at jeg altid kan gøre mere."

Derfor er det heller ikke unaturligt, at hun tidligere er blevet sammenlignet med en korkprop. 

Et kompliment i sin bedste form, hvis du ser dybere ind i udsagnet.

Ligesom korkproppen altid dykker ned og kommer op igen, så gør Stine det samme ved udfordringer. "Hvis først jeg bliver slået tilbage, så gør jeg meget for at prøve at komme igen. Det handler om at komme op på hesten igen."

En evne ikke alle besidder.

Kunne du tænke dig at lære Stine bedre at kende, så er du mere end velkommen til at connecte med Stine

Tilmeld dig nyhedsbrev