Et skift til DSM, er et skift til en effektiv IT-løsning, som optimerer nuværende arbejdsprocesser i din virksomhed. DSM kan skræddersyes, så det passer til dine behov, og kan derudover udvides med et stort udvalg af tilføjelsesprogrammer og ekstraudstyr.
Overvejer du at investere i en ny digital forretningsløsning og synes du, det kan virke uoverskueligt?
Så kan denne guide måske være med til at give dig ro i maven og finde tryghed i et samarbejde med JMA. Bliv klædt på til et projektsamarbejde med JMA og download nedenstående guide.
Det gode samarbejde, som vi altid vægter højt i dialogen med dig, kræver åben kommunikation. På denne måde finder vi bedst frem til den rette løsning.
Herudover indebærer sådan en udvikling og implementering af et nyt system en vis portion ressourcer og arbejdstid, således systemet matcher din virksomhed bedst muligt. Noget vi tager højde for ved projektets start og undervejs.
Her finder vi sammen ud af:
Ud fra disse parametre kan vi udarbejde estimater til kunden, som vi sammen gennemgår inden endelig opstart af fase 1 - Planlægning. På mange måder den tryggeste start af projektet, idet kunden med foranalysen får et kvalificeret estimat på projektet, og får elimineret eventuelle tvivlsspørgsmål om priser og fremtidige processer. Efter gennemgang kan kunden vælge at godkende projektet baseret på disse estimater.
Vigtigt: Projektet opstartes kun, hvis der gives grønt lys i denne fase.
Fasen består af projektoprettelse, hvor der laves en ”grov” plan for hvornår, og hvordan, resten af projektet forløber sig.
Workshopdage aftales og bookes.
Til sidst oprettes et teknisk miljø, som fungerer som test under projektet, men også er det miljø, som bruges til drift, når systemet går live.
Der arbejdes i workshops, hvor de fagområdeansvarlige mødes, og sammenfatter deres arbejde med hinanden.
Der beskrives milepæle, som er med til at afgøre, om vi holder den forventede fremdrift.
I denne fase bliver den resterende opgavepulje og udvikling færdiggjort. JMA tester DSM og sikrer, at alt er klar til "go live".
Go-live betyder, at vi slukker for kundens gamle IT-systemer og tænder for kundens nye. Man skal forvente at være uden IT-system i 2-3 dage. På Go-Live dagen og de efterfølgende dage, er der konsulenter on-site til at hjælpe.
De første dage går med at få de mest vitale områder i gang. Herefter igangsættes DSM-moduler og 3. parts moduler.
2 dage er obligatoriske og afsættes til hjælp med den første månedsafslutning.
I denne sidste fase overdrages kunden gradvist til vores supportafdeling.
Projektet afsluttes og der sendes en slutrapport på projektet.