Skip to main content

Medarbejderportræt: Flemming Lilleør

Tatjana Kristensen
19. september 2022
Flemming Lilleør medarbejder i JMA

Fra at skulle føre processerne i mål til nu at rådgive kunder med selvsamme problematikker, han førhen kendte til, har været et givende skift. 

Møder du Flemming, er du ikke i tvivl om at han kan sit kram. Han tager dagligt komplekse opgaver, og gør dem let forståelige i sin rådgivende funktion som konsulent. Noget han selv har sat pris på i sit tidligere arbejde, hvor han sad på samme side af skrivebordet, som mange af de kunder han dagligt møder, gør i dag. 

Dét at han selv har siddet med samme problemstillinger førhen, giver ham en klar fordel, hvis du spørger ham: "Det er da meget nemmere at tale udfordringerne igennem hos kunderne. Jeg har selv haft nogle af samme problemstillinger som vores kunder sidder med, og kender til de udfordringer man står overfor ved implementering af "nye" tiltag. Årsagen er, at jeg i mange år har siddet på den anden side af skrivebordet".

"Noget er nemmere og noget er sværere", siger han og dét kombineret med forståelsen for både DSM, men også kundens problematikker, gør hans dagligdag dét mere givende.  

"Det er vigtigt for mig at kunderne er i fokus og har det godt"

Men hvad laver en konsulent egentlig?

Flemming fortæller helt konkret, at det består af at være ude ved kunderne, vise dem funktioner i systemet, hjælpe dem til at at deres system fungerer bedre og samtidig rådgive dem om, hvad systemet kan og hvor de eventuelt kan få forbedret nogle forretningsgange og processer i virksomheden.

Et omfattende job, hvis du spørger mig.

Flemming har dog en anden mening, og går til opgaven med en vis ydmyghed og humoristisk tilgang til kundebesøgene.

"Det er vigtigt for mig at kunderne er i fokus og har det godt. Det er det, det går ud på, når vi er ude ved kunden – og så går det ud på at have det sjovt med dem. De skal ikke føle, at vi kommer og maser eller gør noget andet. De skal have tid til os og vi skal også have tid til dem".

Men selvom det kan være sjovt at gå på arbejde, så kan det også være lige så tiltrængt at nyde sin fritid.

"En okay racercykel"

I det private beskriver Flemming sig selv, som værende stille, rolig og utrolig hjælpsom, når andre har behov for det. Dog kan han også være fuldstændig egocentreret, hvis du fjerner det hele - arbejde, familie, fritid. Og selv om nogle dage på arbejdet kan resultere i timer på landevejen, så er landevejen også der han foretrækker at bruge sin fritid.

Hans guilty pleasure er nemlig at hoppe på racercyklen - en okay én af slagsen, hvis du spørger ham og cykle stille og roligt ud ad landevejen. Nyde naturen. 

"Det er fedt at komme ud og slå hjernen fra i den danske natur", siger han. Dog cykler han ikke alene: "Vi cykler ikke for at cykle stærkt - og i princippet heller ikke for at cykle langt. Vi cykler for at hygge og snakke om hverdagens ve og vel".

"Jeg vil håbe på at kunne gå fra før"

I en alder af 50 år, har Flemming gjort sig lidt tanker om pensionslivet.

Mest af alt fordi jeg spurgte ind til hans drømme for den søde pensionstid.

Meget inspirerende siger han: "Hvis du skal arbejde til du bliver 70, så har du 10 år til at nyde livet, mens de andre har haft 20-25 år".

Derfor drømmer han også om at gå fra før tid, nyde tilværelsen med godt helbred og have muligheden for at tage på rejser af længere varighed. I hvert fald længere end de turer cyklen tager ham på.

Men han har ikke travlt.

Noget kunderne også sætter pris på. Hans mantra er nemlig at "tage tiden til det", når han er ude ved kunderne. 

"Nogle gange kommer man på dybt vand"

I virkeligheden er Flemming overbevist om, at alle som har lysten burde komme/være med ude hos kunderne, da det giver en bedre forståelse af vores kunders forretning. Som oftest giver en forståelse af, hvorfor kunden "kun" kan gøre tingene på én bestemt måde. 

Dog skal man forvente at kunne klare at komme på dybt vand i mødet med kunderne: "Der er helt sikkert nogle spørgsmål derude man ikke umiddelbart kan svare på. Det er vigtigt at du ikke føler dig forlegen eller usikker over det. Husk blot at du har gode kolleger i baglandet, som står klar til at hjælpe dig. 

Kunderne kan godt lide at de kommer fremad - føler de at de kommer det, tager de mere kontakt til os". 

Og det er jo i virkeligheden det konsulentens job handler om. 

Kontakten med kunderne.

Kunne du tænke dig at lære ham bedre at kende, så er du mere end velkommen til at connecte med Flemming

Tilmeld dig nyhedsbrev