Privatlivspolitik for kunder og brugere
Vores principper for behandling af personoplysninger
JMA A/S, den 17. oktober 2024
JMA A/S værner om dine personoplysninger og er forpligtet til at overholde GDPR-lovgivningen. Her kan du læse om vores principper for behandling af personoplysninger, og hvordan vi beskytter dine data i forbindelse med vores produkter, tjenester og digitale platforme.
Som led i vores opfyldelse af den indgåede aftale mellem dig som kunde og/eller oprettet bruger og JMA A/S, CVR-nummer 26 18 33 67, indsamler vi personoplysninger om dig.
- JMA videregiver ikke personlige oplysninger til tredjepart.
- Du kan altid få oplyst, hvilke oplysninger vi opbevarer om dig i henhold til persondataforordningen (GDPR), hvis du henvender dig til os.
- JMA A/S logger og overvåger adgangen til kundernes data for at sikre, at ingen uautoriserede personer har adgang.
Få et overblik over behandling af dine personopplysninger
Her kan du læse JMA’s privatlivspolitik målrettet kunder og brugere i DSM-systemet og DSM Hosting.
JMA A/S gør sit bedste for at beskytte dine personoplysninger og sikrer, at der er organisatoriske og tekniske sikkerhedsforanstaltninger på plads til beskyttelse af dine personoplysninger, uanset om du køber JMA’ s ydelser, modtager nyhedsbreve, tilmelder dig kurser eller blot besøger vores hjemmeside.
Du kan altid få oplyst, hvilke oplysninger vi opbevarer om dig i henhold til persondataforordningen (GDPR), hvis du henvender dig til os ved at kontakte
Læs mere om cookies i vores cookiepolitik.
Hvilke personoplysninger indsamles?
Flere af de personoplysninger, som JMA indsamler, omfatter dine kommentarer i kommentarfelter og kontaktoplysninger, som vi er nødt til at registrere for at kunne supportere vores kunder.
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- Mailadresse
- Stilling
- Virksomhed
- Dine kommentarer i kommentarfelter
Hvad giver du samtykke til?
JMA A/S bruger personoplysninger, så det er i overensstemmelse med de samtykker, du giver os, når du for eksempel accepterer cookies, tilmelder dig vores e-mail nyhedsbreve eller fx opretter dig som bruger.
Dit samtykke kan til enhver tid tilbagetrækkes - kontakt
Hvad bruger vi personoplysninger til?
De personoplysninger, vi indsamler om dig som kunde og/eller bruger i forbindelse med opfyldelse af vores aftale, bruges først og fremmest til almindelig kundeadministration, herunder eksempelvis til support, konsulentassistance, fremsendelse af faktura samt til opfyldelse af den indgåede aftale vedrørende levering af varer og/eller ydelser, og vedrørende nyheder og nye releases af vores software og hardware samt vedrørende ændringer/tilføjelser i forbindelse med eksterne programydelser.
Oplysningerne vil som udgangspunkt ikke blive videregivet til tredjepart. Imidlertid kan dine almindelige kontaktoplysninger videregives til vores samarbejdspartnere, såfremt vi har brug for deres hjælp til opfyldelse af aftalen.
Anden videregivelse tillades kun, såfremt gældende lovgivning undtagelsesvis tillader videregivelse af personoplysninger.
Hvor opbevares dine data?
Er du kunde, opbevares personoplysningerne i vores Microsoft Dynamics NAV-system, som benyttes til at håndtere rigtig mange af de rutiner, der skal til for at leve op til de gældende GDPR-krav. Microsoft Dynamics NAV prioriterer IT-sikkerheden og Microsoft har forpligtet sig til at følge GDPR.
Sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores behandling af personoplysninger håndteres forsvarligt og under hensyntagen til dine rettigheder som kunde og/eller bruger.
Vil du vide mere om, hvordan vi behandler dine data, kan du henvende dig til
Hvor længe opbevarer vi personoplysninger
Hvor længe vi opbevarer personoplysninger afhænger af, hvor længe din aftale med os løber.
Når du køber en vare eller ydelse hos os, har vi brug for dine personoplysninger som dokumentation, indtil varen eller ydelsen er leveret og betalt, og en eventuel fortrydelsesfrist er udløbet.
Under det løbende aftaleforhold arkiveres de oplysninger, vi har indsamlet vedrørende dig som kunde og/eller bruger i vores IT-system. Ophører aftaleforholdet, vil dine personoplysninger som udgangspunkt efter gældende regler blive opbevaret af os i en periode på 5 år fra udgangen af det regnskabsår, materialet vedrører.
Hvis aftalen eksempelvis er ophørt maj 2017, er vi efter gældende regler forpligtet til at opbevare oplysningerne indtil tidligst udgangen af juni 2022, da vores regnskabsår slutter 30. juni. Når personoplysningerne ikke længere er relevante, og vi ikke er forpligtet til at opbevare dem, vil alle personoplysninger vedrørende dig som kunde og/eller bruger blive slettet.
Ændringer i behandlingen af personoplysninger
Vi forbeholder os ret til at ændre og opdatere disse retningslinjer for behandling af personoplysninger. Ændres retningslinjerne, rettes datoen for retningslinjernes seneste opdatering.
Disse retningslinjer bliver evalueret og om nødvendigt opdateret en gang årligt. I tilfælde af væsentlige ændringer i forbindelse med opfyldelsen af vores aftale vil vi give dig besked.
Dine rettigheder efter databeskyttelsesloven
Når vi behandler dine personoplysninger, har du blandt andet følgende rettigheder:
- Retten til at modtage oplysning om behandling af dine personoplysninger
- Retten til indsigt i dine personoplysninger
- Retten til at få ændret forkerte oplysninger
- Retten til at få dine personoplysninger slettet
Du kan skrive til
Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til:
Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Telefon: 33 19 32 00
E-mail: