
WekoAgro x WEBMACHINES
Oktober 2022 påbegyndte WekoAgro en styrkelse af deres online salg af maskiner. Med implementeringen af WM-Annoncering blev oprettelser af maskinannoncer langt nemmere, men der manglede stadig noget. Derfor foretog de en modelbaseudskiftning i januar 2023.
En mere effektiv annonceproces
Som mange andre maskinhandlere havde WekoAgro et ønske om at spare tid på annoncering af deres maskiner.
Udfordringen ved at skulle uploade de samme annoncer på flere portaler og derefter skulle huske at slette dem, når maskinerne blev solgt, fyldte i en travl hverdag. Det var en tidskrævende proces, og der var altid risiko for, at de mistede overblikket over deres annoncer.
Derfor påbegyndte de implementeringen af WEBMACHINES annoncering og senere hen WEBMACHINES modelbase.
En hjælpende hånd i hverdagen, der har øget effektiviteten for Jesper Knudsen, servicetekniker og ansvarlig for WEBMACHINES hos WekoAgro, væsentligt.
Som Jesper siger: "Vi sidder ikke og laver det samme arbejde igen og igen. Nu kan vi lægge billeder og tekster et sted, og så bliver det automatisk skubbet ud på de forskellige portaler, og vi kan styre, hvilke portaler vi vil have det ud på."
Det har gjort en stor forskel for deres annonceproces og har sparet dem en masse tid, som de nu kan bruge på andre opgaver.
Tid der er særligt påskønnet i travle sæsoner.
WEBMACHINES
WEBMACHINES gør det muligt for dig, at håndtere annoncering af maskiner centralt fra DSM-løsningen. Alt fra oprettelse af maskinannoncen til nedtagelse igen fra ét og samme sted - helt automatisk.
Bedre styring af egne data
Med WM-Modelbase får WekoAgro det bedst mulige datagrundlag. Og selvom det ikke mærkes i det daglige, som Jesper siger, så giver det værdi.
”Vi lægger ikke så meget mærke til datakvalitet, men det er klart at nu har vi styringen over vores egne data og har vores egne data med hele vejen igennem.”
Til gengæld mærker han nu en tydelig forskel når en maskine sælges. Førhen skulle han nemlig manuelt fjerne maskinannoncen når en maskine blev solgt, men ikke længere.
Vha. WEBMACHINES tages annoncerne automatisk af, så snart der laves en salgsordre i DSM-systemet, hvilket sparer både Jesper, men også potentielle købere tid i opkald.
"Vi skulle helst undgå eller i hvert fald minimere de der fejlopkald, hvor vi ikke har fået taget maskiner af."
Stor værdi for deres forretning
Ved at få implementeret WEBMACHINES har WekoAgro opnået en tidsbesparelse og bedre styring af deres data, hvilket har stor værdi for deres forretning. Jesper siger: "Primært er det tidsbesparelsen i at sidde og uploade alle de billeder og alle de ting og sager, vi sidder og uploader – specifikationer mv., at vi ikke skal sidde og uploade det 3 gange."
De bruger nu kun én tredjedel af tiden på at lægge annoncer op, da de kan lave én annonce og kopiere den over til de andre portaler, de ønsker at bruge.
Portaler som på nuværende tidspunkt tæller Maskinbladet, Mascus, Traktorpool, Agriaffaires og WekoAgro’s egen hjemmeside.
En god dialog med JMA
Selvom han skulle vænne sig til systemet, roser Jesper stadig samarbejdet med JMA og dialogen med Rasmus: "Vi har haft en rigtig god dialog med Rasmus. Vi er blevet praktiske gris i det her og kommet ind med nogle ideer til, hvordan vi synes, det skal være, og han har selvfølgelig hans ideer, og så får vi det til, at lykkedes langt hen ad vejen."
Alt i alt har samarbejdet med JMA og brugen af WEBMACHINES været en succes for WekoAgro, som nu bruger deres tid og ressourcer mere effektivt i deres forretning.
Og spørger du om han vil anbefale WEBMACHINES?
Så er svaret entydigt: "Ja, det er klar en fordel at kunne styre det hele et sted fra. Vi kan gå ind og målrette vores annoncer, så hvis vi kun vil til udenlandske kanaler, kan vi specifikt bare sætte det på."
Fakta om WekoAgro annoncer
150 maskiner annonceres på tværs af 5 online portaler
Uploader i gennemsnit 3 gange om dagen per portal
Fremtidens serviceafdeling - er du klar til næste skridt?
Har du overvejet, hvor meget du egentlig kunne vinde ved at digitalisere din serviceafdeling - både nu og på sigt?
Som leder af en serviceafdeling ved du om nogen, hvor krævende det er at holde styr på alle bolde i luften - serviceopgaver, montører, tidsregistrering, kontrakter. Hvis det stadig foregår manuelt hos jer, ved du sikkert også, hvor meget tid det stjæler fra det, der virkelig betyder noget: at levere god service og skabe værdi for dine kunder.
Nysgerrig på hvordan? Læs mere her
Vi byder Pierre Büttner velkommen som ny CEO i Tyskland
Vi er glade for at byde velkommen til Pierre Büttner som ny CEO for vores tyske afdeling - JMA Maschinendata i Hannover. Med over 17 års erfaring inden for IT- og softwarebranchen i Tyskland er Pierre klar med friske idéer og en ny klar strategisk retning for vores kunder i Tyskland. Hans fokus ligger på innovation og tættere kunderelationer for at bringe JMA godt ind i fremtiden.
Er du klar til den nye bogføringslov?
Den nye bogføringslov har sat kursen mod en digitalisering, hvilket betyder, at traditionelle metoder som regnskabsføring i Excel eller på en lap papir snart bliver fortid.