Skip to main content
Elektronisk hyldeforkant i lagerbutik

Effektivisering giver bedre kundeoplevelser

Lad dig ikke narre af navnet, Midtdjurs Traktorlager. For med flere end 10.000 produkter i butikken, er der noget til enhver. Produktsortimentet inkluderer produkter til have, park og skov, og spænder bredt fra arbejdstøj til havetraktorer - og inkluderer foruden butikken, også en webshop. 

Kundetilfredshed i top

I en tid, hvor kundetilfredshed og en fejlfri indkøbsoplevelse er altafgørende, valgte Midtdjurs Traktorlager at implementere elektroniske hyldeforkanter i butikken. Startskuddet på projektet lød i foråret 2022 og ved Black Friday samme år, stod butikken klar med mere end 10.000 elektroniske hyldeforkanter.

Ønsket om at overgå til en mere digital løsning, opstod ud fra et behov for at optimere deres prissætning og skabe en mere overskuelig butiksindretning. Alt sammen i et forsøg på at skabe den højest mulige kundetilfredshed for de handlende i butikken. Som hun selv siger: "Vi går meget op i at kunderne får den bedste oplevelse."

Frustrationer over tiden brugt på prisopdateringer, følelsen af ikke at kunne nå at følge med, når der kom nye priser og forkerte priser ude i butikken, gjorde det nemt at træffe beslutningen om at tage springet. 

En beslutning, der ikke kun har sparet tid og daglige frustrationer, men også har gjort det muligt at tilpasse sig dynamiske markedsscenarier, forbedre lagerstyring og kundeservice.

Sparer tid og skaber orden

Implementeringen af elektroniske hyldeforkanter har været en sand tidsbesparelse for hele teamet i Midtdjurs Traktorlager. Tidligere skulle de manuelt håndtere priser, udskrive hyldeforkanter og labels, og det var udfordrende at holde trit med ændringer i prislister og tilbud. Nu kan de hurtigt og nemt scanne produkter og opdatere priser og information på hylderne, hvilket frigør tid til at betjene kunder, vedligeholde butikken og skabe inspirerende udstillinger. Noget kunderne også har bemærket.

Ryddeligheden og nøjagtigheden på priserne har imponeret kunderne så meget, at de har givet kommentarer med på vejen ved indkøb i butikken. Kommentarer som "det ser godt ud" og "hold da op, hvor er det flot" går absolut mest igen til stor glæde for de ansatte i Midtdjurs Traktorlager.

Effektivisering af lagerstyring

De elektroniske hyldeforkanter har ikke kun gjort det lettere at opdatere priser og information. De har også bidraget til en mere effektiv lagerstyring. Heidi fortæller, at teamet nu hurtigt kan se, om en vare er på vej eller på lager, en feature ud af flere de har fået lavet, helt særligt, som en hjælp til lagermedarbejderne. Det sparer ikke kun tid ved genopfyldning - det sparer også unødvendige ture til lageret eller op på loftet.

Foruden den tid de sparer på unødvendige ture til lageret, gør brugen af elektroniske hyldeforkanter også implementering af rabatter meget lettere. Ved at sætte rabat på en hel varegruppe på varekortet, en varerabatgruppe, skubber denne helt naturligt rabatten ud til hyldeforkanterne. Dermed skiltes der en rabat på mange varer på én gang - uden manuelt at skulle opsætte labels på hver enkelte.

Og skulle der så opstå fejl, som der jo nogle gange gør med teknologi, er det let at opdage ude ved hylderne. Heidi giver her et godt eksempel: "Hvis du nu kan se nede på legetøjshylden, at der er en, der ikke er tilbud på, så ved du, at varerabatgruppen ikke er sat på varekortet." Dermed vises der ikke det røde tilbudsskilt på hyldeforkanten, som hurtigt kan ændres i systemet.

Denne fleksibilitet har gjort det muligt for Midtdjurs Traktorlager at optimere sin lagerstyring og sikre, at de rigtige varer altid er på hylderne og vigtigst af alt - til den rigtige pris.

Fakta om Midtdjurs Traktorlager

Midtdjurs Traktorlager blev grundlagt i 1967 under navnet Tøstrup Auto- og Maskinværksted. I 1973 flyttede de til større lokaler og skiftede i samme ombæring til navnet, vi kender i dag, Midtdjurs Traktorlager.

Produktsortimentet består i dag af kendte mærker som Stihl, Husqvarna, Kramp og mange flere.

Beskæftiger 30 medarbejdere.

28. april 2025

Har du overvejet, hvor meget du egentlig kunne vinde ved at digitalisere din serviceafdeling - både nu og på sigt?

Som leder af en serviceafdeling ved du om nogen, hvor krævende det er at holde styr på alle bolde i luften - serviceopgaver, montører, tidsregistrering, kontrakter. Hvis det stadig foregår manuelt hos jer, ved du sikkert også, hvor meget tid det stjæler fra det, der virkelig betyder noget: at levere god service og skabe værdi for dine kunder.

Nysgerrig på hvordan? Læs mere her

22. oktober 2024

Vi er glade for at byde velkommen til Pierre Büttner som ny CEO for vores tyske afdeling - JMA Maschinendata i Hannover. Med over 17 års erfaring inden for IT- og softwarebranchen i Tyskland er Pierre klar med friske idéer og en ny klar strategisk retning for vores kunder i Tyskland. Hans fokus ligger på innovation og tættere kunderelationer for at bringe JMA godt ind i fremtiden.

3. juni 2024

Den nye bogføringslov har sat kursen mod en digitalisering, hvilket betyder, at traditionelle metoder som regnskabsføring i Excel eller på en lap papir snart bliver fortid.