Skip to main content

6 gode råd til at nedbringe ukurans

Rustne hjul

Sådan indledte Rune samtalen omkring ukurans i maskinhandlerbranchen.

En historisk skade i branchen ud fra princippet om nice to have over need to have.

Men hvordan nedbringer du ukurans?

Her er vores råd til, hvordan du nedbringer ukurans:

  1. Invester i lagerstyring
    Implementering af et lagerstyringssystem kan hjælpe til bedre at spore og administrere lageret, hvilket reducerer mængden af forældede dele.
  2. Send delene retur
    Helt simpelt. Delene du ikke får brugt, sendes retur til leverandøren.
  3. Opsæt ukuransprocenter
    Ved brug af ukuransprocenter danner du dig hurtigt et overblik over, hvor stor en andel af lagerværdien der er ukurant.
  4. Sælg ukurante dele
    Hvis skaden er sket, så er det tid til at sælge delene videre. På denne måde sikrer du dig en del af fortjenesten versus ingen, hvis du fortsat lader dem ligge på lageret. Til det formål kan du blandt andet bruge Webparts.
  5. Kontinuerlig forbedring
    Løbende gennemgang og forbedring af processer, kan hjælpe med at identificere områder for forbedring og foretage justeringer for at forhindre, at forældede dele bliver et problem i fremtiden.
  6. Planlægning og prognoser
    Planlægning og prognoser kan hjælpe dig til at forudse behovet for visse dele, og derved igangsætte foranstaltninger for at sikre, at de er tilgængelige, når det er nødvendigt.

Vil du læse mere om ukuransprocenter? Da skal du blot klikke her.


Andre nyheder

3. juni 2024

Den nye bogføringslov har sat kursen mod en digitalisering, hvilket betyder, at traditionelle metoder som regnskabsføring i Excel eller på en lap papir snart bliver fortid. 

3. juni 2024

Den 1. juli 2024 bliver det lovpligtigt for alle danske arbejdsgivere at give deres medarbejdere mulighed for at registrere deres arbejdstid. Men betyder det så, at medarbejderne har pligt til at registrere deres arbejdstid, hvilke krav stiller det til dig som arbejdsgiver, og hvordan lever man overhovedet op til det i praksis? 

16. april 2024

Vi har nu gennem de sidste par år arbejdet målrettet for at løfte DSM-løsningen til den nyeste platform fra Microsoft Dynamics 365 Business Central. Det gør vi for at sikre din investering i DSM-brancheløsningen, så du er på forkant med de krav markedet, dine leverandører og myndighederne stiller til dig.