Med det specialtilrettede CRM system i DSM kan man:
- Oprette maskintilbud - eventuelt med tilknytning af maskinkonfigurationer
- Oprette opgaver
- Oprette et kontaktkartotek
- Oprette leads (pipeline styring)
- Gemme interaktionslogposter - møder, e-mails, telefonopkald
- Benytte sig af målgruppeudvælgelse
Opgaver
I opgavedelen kan man vælge, hvilken form for opgave, det skal være. Her kan man vælge mellem telefonopkald og møde, samt at man kan tilføje en beskrivelse til opgaven. Opgaver kan også oprettes inde fra den enkelte kontakt, leads eller fra sælgerkortet. Opgaver kan genereres til et Team af medarbejdere.
Kontaktkartotek
I kontaktkartoteket kan man oprette profiler på de forskellige kontakter, man har. Det kan for eksempel være kontakter, der har udvist interesse for en bestem maskintype. Profiler bruges både til at danne sig et overblik over en kontakt – men bruges også i forbindelse med målgruppeudvælgelse, så man kan masseoprette leads – eller for at sende nyhedsbreve til målgruppen.
Sælgeren kan tilgå systemet med mobil og tablet.
Målgruppeudvælgelse
Med målgruppeudvælgelse kan man benytte denne funktion til at målrette sin markedsføring til bestemte kontakter udfra bestemte kriterier. Igen kunne dette være udfra for eksempel interesse i en bestemt maskintype. Markedsføringsmaterialet kan sendes som e-mail direkte fra DSM-systemet – alternativt kan man udlæse målgruppen som CSV fil og indlæses i alternative programmer som mailchimp eller lignende.
Udsendte mails kan spores direkte på de respektive kontaktkort, som har modtaget nyhedsbrevene.
Leads (pipeline styring)
Med leads (pipeline styring) har man mulighed for at se, hvilke tilbud, man har ude, til hvilke kunder, hvilken status tilbuddet har, tilbudsbeskrivelsen, kontaktnummer samt tilbuddets anslået værdi. Leads kan også sættes på bestemte salgstilbud og maskinsalgstilbud.
Derforuden har man også muligheden for at få vist alle lister som diagrammer, der giver et overblik over sælgernes leads.
Filtrér eksempelvis på vundne/tabte leads – se årsagerne og hvilket brand og maskinmodel sælgerne har tabt/vundet imod. Disse data kan udlæses til Excel og eksempelvis sendes direkte til maskinproducenterne.