JMA - maskinhandlernes IT-leverandør

Vi har 100% fokus på IT til maskinhandel

JMA - maskinhandlernes IT-leverandør

Vi har 100% fokus på IT til maskinhandel

 

JMA tilbyder DSM - en komplet IT løsning til hele din forretning

Med udgangspunkt i vores DSM brancheløsning, som er bygget på Microsoft Dynamics Business Central og mere end 30 års kærlighed til maskinhandel og IT, får du overblik over din forretning. 

DSM samler alle administrative opgaver indenfor service, montage, maskinhandel, finans og logistik i ét samlet IT system og udveksler data med eksterne samarbejdspartnere, hvad enten det er kunder, leverandører eller andre samarbejdspartnere.  

Med DSM behøver du kun investere i ét system - det giver overblik og overskud

 

 

Få overblik over din maskinhandel

Via den indbyggede maskinkonfigurator kan du allerede i tilbudsfasen hente en konfiguration fra leverandøren af den maskine, som kunden ønsker.

Du kan automatisk beregne priser via den elektroniske prisopdateringsservice.

Du kan skabe et komplet overblik over omkostninger og indtægter på den enkelte maskine.

DSM kan styrke din konkurrenceevne 

  • DSM består af mange detaljer og finesser, som gør systemet skræddersyet til maskinhandel

  • DSM er fremtidssikret og er på forkant med den teknologiske udvikling

  • DSM er international - vi findes i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland og Spanien

  • DSM er bygget på Microsoft Dynamics

 

Vore kunder siger!

"Som daglig intern supporter på vores IT systemer, anerkender jeg til fulde JMA’s professionelle, løsningsorienterede tilgang og forståelse for vores, til tider meget branchespecifikke, problemstillinger i dagligdagen. Jeg oplever stor samarbejdsvillighed omkring tilretninger af systemer, løsning af diverse udfordringer og generel support.

Alt sammen med hurtig og effektiv ekspedition som omdrejningspunkt." 

Rune Fredenslund

Lyngfeldt A/S

"At få nyt økonomisystem vidste vi godt vil være en kæmpe udfordring. Men hele konverteringen gik rigtig fint og hurtigt, og alle vores data var med i det nye system. Under hele forløbet fik vi al den support vi behøvede og der kom ingen ekstra regninger.

Vi sætter stor pris på JMAs yderste kompetente support. De ved, hvad vi snakker om." 

Karin Glad

Jørn Glad A/S

DSM - En komplet maskinhandlerløsning

JMAs DSM (Dealer Service Management) system er et ERP-system specielt udviklet til maskinhandlerbranchen.

DSM er et system, der er bygget på Microsoft Dynamics Business Central versionen, hvilket betyder, at det let kan integreres med andre af Microsoft produkter.

DSM systemet kommer rundt om alt i netop din virksomhed, da systemet indeholder smarte funktioner, der er med til at holde overblik over service, logistik, finans og køb/salg. Systemet er udviklet til at optimere på virksomhedens arbejdsgange og har i nogle tilfælde vist sig at kunne fordoble effektiviteten i visse virksomheder. 

DSM systemet bliver i dag brugt af maskinhandlere verden over med mere end 2000 brugere i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland, der benytter systemet.

Systemet giver din virksomhed mulighed for at knytte tætte relationer til samarbejdspartnere og kunder. Løsningen er fremtidssikret og bliver løbende vedligeholdt af vores dygtige medarbejdere og i samarbejde med maskinhandlere bliver systemet hele tiden videreudviklet.

Funktioner i DSM

Inden for service behandler DSM systemet garantihåndtering og servicejournaler. Der findes et planlægningssystem.

Inden for logistik har DSM funktioner til at beregne optimalt lager, beregne ukurans samt en funktion til håndtering af rabat.

 

Finanssektionen i systemet er med til at give ledelsen et overblik over de økonomiske tal inden for køb/salg og service gennem systemets ledelsesrapportering.

I køb/salg sektionen gør DSM systemet det muligt at få overblik over købs- og salgskæder samt kunder i systemets CRM-system. Der er også mulighed for at konfigurere maskiner gennem systemets maskinkonfigurator.

Tilvalgsmuligheder i DSM

Til systemet findes der også nogle tilvalgsmoduler inden for hver sektion af maskinforretningen. For eksempel inden for køb/salg kan man tilkøbe funktionen "internet portaler", der gør det muligt at benytte sig af diverse portaler. En anden tilvalgsmulighed inden for køb/salg er udlejningssystemet, der gør det muligt at holde overblikket over udlejede maskiner samt økonomien over disse.

Inden for logistik har vi funktioner, der gør det muligt at integrere op mod en webshops, automatisk prisopdatering samt tidsregistrering. Derforuden kan man inden for logistik tilkøbe trådløse scannere til scanning af varer og en komplet butiksløsning, der gør det muligt at håndtere salg i den fysiske butik.

I servicesektionen er det muligt at tilkøbe funktioner, der gør det muligt at holde overblik over servicekontrakter, ordrestyring til udekørende serviceteknikere/montører samt et system, der behandler opgaveplanlægning.

Inden for finans er der mulighed for at tilkøbe sig til funktioner som for eksempel elektronisk fakturering, udvidet ledelsesrapportering, workflow OCR samt Payment Management.

Kaj Homilius logo
På jma.dk bruger vi cookies til at forbedre din oplevelse. Du kan acceptere vores cookies her eller sige nej tak, hvis du ikke ønsker, at vi benytter cookies i din browser.