Skip to main content

Cookies


På jma.dk benytter vi cookies til at forbedre din oplevelse på vores hjemmeside. Vi bruger cookies til at optimere brugervenligheden, udvikle bedre funktioner, målrette vores indhold og måle de besøgendes brug af hjemmesiden.

Når du besøger jma.dk er du helt anonym

Det betyder, at vi hverken kan eller vil indsamle eller registrere oplysninger om dig automatisk, som efterfølgende kan bruges til at identificere dig med.

Ved besøg på jma.dk accepterer du nedenstående politik om cookies.

Hvad er en cookie?

En cookie er en lille stump kode, som gemmes på din computer, telefon, iPad eller hvad du ellers surfer på nettet med. Cookies kan helt enkelt gemme oplysninger om din adfærd på nettet, eller sikre at en side/løsning fungerer rent teknisk. En cookie er en passiv fil, som ikke kan sprede virus eller andre skadelige programmer til din computer.

Cookies udveksles mellem din browser og en webserver. De kan blandt andet indeholde information om:

  • Brugerindstillinger
  • Om du er logget ind
  • Hvordan du bruger den hjemmeside du besøger, f.eks. hvilke sider du ser og hvor længe?

Cookies på jma.dk forbedrer din oplevelse

På jma.dk bruger vi cookies til at forbedre vores sider og struktur ved at studere, hvordan du og alle andre bruger hjemmesiden. Indsamlingen af data fra hjemmesiden er anonymiseret, og vi kan og vil derfor aldrig gå specifikt ind i, hvordan enkeltpersoner bruger vores side. I stedet bruger vi de data, vi indsamler til løbende at forbedre sidens indhold og layout.

Typer af cookies

Session-cookies slettes som regel automatisk fra browseren, når du lukker den. Andre cookies har et udløbstidspunkt, så data findes i en forudbestemt periode (persistent cookies). Disse gemmes typisk på din harddisk.

Man skelner desuden gerne mellem førstepartscookies og tredjepartscookies. Førstepartscookies sættes af den side, du besøger (f.eks. jma.dk). Tredjepartscookies sættes af en tredjepart, som har elementer indlejret på den side, du besøger. Tredjepartscookies sættes bl.a. af webanalyseprogrammer (som f.eks. Google Analytics).

Brug af cookies på jma.dk

Alle de cookies, vi bruger, har til formål at give dig en bedre bruger- og kundeoplevelse. De har ikke betydning for din sikkerhed.

Vi indsamler løbende anonymiseret statistik fra vores hjemmeside. Google Analytics anvendes til at måle din brug af jma.dk. Den viden bruges til at følge og forbedre sitet. Hvis du gerne vil undgå det, kan du læse mere her:

Vejledning til at undgå cookies (åbner nyt vindue)
Vejledning til at undgå Google Analytics' cookies (på engelsk, åbner nyt vindue) 

Du kan blokere alle cookies fra os, hvis du hellere er fri. Under internetindstillinger i din browser skal du vælge avancerede cookieindstillinger, og tilføje jma.dk til listen over websites, du vil blokere cookies fra. Derinde kan du også slette enten individuelle cookies eller alle de cookies, din browser har gemt.

De indsamlede data sælges ikke til tredjepart. Vi håber, at du vil tillade de cookies vi sætter, da de hjælper os med at forbedre jma.dk.

Læs den danske cookiebekendtgørelse (åbner nyt vindue)

Hvad sker der, hvis du ikke accepterer eller sletter cookies

Hvis du vælger at blokere for alle cookies eller sletter eksisterende cookies på din computer, kan du stadig læse teksten på jma.dk. Dog vil der være nogle funktioner og services du ikke kan bruge, fordi de forudsætter, at webstedet kan huske de valg du foretager.

Om personoplysninger

Vi har registreret nogle ganske få oplysninger om dig i vores it-system. Læs her mere om, hvordan vi arbejder med dine data. 

 

JMA A/S, den 9. december 2019

Som led i vores opfyldelse af den indgåede aftale mellem dig som kunde og/eller bruger og JMA A/S, CVR-nummer 26 18 33 67, indsamler vi personoplysninger om dig.

Nedenfor beskrives JMAs retningslinjer for behandling af personoplysninger i forbindelse med opfyldelse af indgåede aftaler.

Mange af de personoplysninger, som JMA indsamler er kontaktoplysninger, som vi er nødt til at registrere for at kunne supportere vores kunder.

Hvilke personoplysninger indsamles

Vi registrerer dine almindelige kontaktoplysninger, når du eller din arbejdsgiver indgår en aftale med os. Det er primært oplysninger som navn, telefon- og mobiltelefonnummer, e-mail og stillingsbetegnelse.

De personoplysninger, som vi indsamler, bruges til at identificere dig som kunde og/eller bruger og levere de services, du i henhold til aftalen er berettiget til. Personoplysningerne opbevares i vores Microsofts Dynamics NAV system, som benyttes til at håndtere rigtig mange af de rutiner, der skal til for at leve op til de nye GDPR krav. Microsoft Dynamics NAV prioriterer it-sikkerheden og Microsoft har forpligtet sig til at følge GDPR.

Sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores behandling af personoplysninger håndteres forsvarligt og under hensyntagen til dine rettigheder som kunde og/eller bruger. Det skal i denne forbindelse tilføjes, at samtykke til enhver tid kan tilbagetrækkes. 

Hvor længe opbevarer vi personoplysninger

Hvor længe vi opbevarer personoplysninger afhænger af, hvor længe din aftale med os løber.

Når du køber en vare eller ydelse hos os, har vi brug for dine personoplysninger som dokumentation, indtil den leverede vare eller ydelse er leveret og betalt og en eventuel fortrydel­sesfrist er udløbet.

Under det løbende aftaleforhold arkiveres de oplysninger, vi har indsamlet vedrørende dig som kunde og/eller bruger i vores IT-system. Ophører aftaleforholdet vil dine personoplysninger som udgangspunkt efter gældende regler blive opbevaret af os i en periode på 5 år fra udgangen af det regnskabsår, materialet vedrører. Hvis aftalen eksempelvis er ophørt maj 2017, er vi efter gældende regler forpligtet til at opbevare oplysningerne indtil tidligst udgangen af juni 2022, da vores regnskabsår slutter 30. juni. Når personoplysnin­gerne ikke længere er relevante, og vi ikke er forpligtet til at opbevare dem, vil alle personoplysninger vedrørende dig som kunde og/eller bruger blive slettet. 

Hvad bruger vi personoplysninger til

De personoplysninger, vi indsamler om dig som kunde og/eller bruger i forbindelse med opfyldelse af vo­res aftale, bruges først og fremmest til almindelig kundeadministration, herun­der eksempelvis til support, konsulentassistance, fremsendelse af faktura samt til opfyldelse af den indgåede aftale vedrørende levering af varer og/eller ydelser, og vedrørende nyheder og nye releases af vores software og hardware samt vedrørende ændringer/tilføjelser i forbindelse med eksterne program ydelser.

Oplysningerne vil som udgangspunkt ikke blive videregivet til tredjepart. Imid­lertid kan dine almindelige kontaktoplysninger videregives til vores samar­bejdspartnere, såfremt vi har brug for deres hjælp til opfyldelse af aftalen.

Anden videregivelse tillades kun, såfremt gældende lovgivning undtagelsesvis tillader videregivelse af personoplysninger. 

Ændringer i behandlingen af personoplysninger

Vi forbeholder os ret til at opbevare og ændre disse retningslinjer for behandling af personoplysninger. Ændres retningslinjerne rettes datoen for retningslinjernes seneste opdatering. Disse retningslinjer bliver evalueret og om nødvendigt opdateret en gang årligt.

I tilfælde af væsentlige ændringer i forbindelse med opfyldelsen af vores aftale vil vi give dig besked i form af et tillæg til vores aftale.

Vi arbejder pt på en ny kunde-webportal til vores eksisterende kunder, hvor de vil kunne redigere egne personoplysninger, tilgå sager og tilmelde/afmelde sig nyhedsbreve. De vil få direkte besked, når portalen er klar.

Såfremt du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger kan dette ske til:

Datatilsynet
Borgergade 28
51300 København K
Telefon: 33 19 32 00
E-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Tilmeld dig nyhedsbrev