Det er jer bekendt, at der er sket mange forandringer inden for maskinhandlerbranchen i de seneste år.
Mange maskinhandlere har slået sig sammen til større enheder, større virksomheder fra andre brancher har opkøbt maskinhandlerforretninger og nogle af disse større enheder har endda vokset sig ud over Danmarks grænser.

Alt dette har selvfølgelig haft indflydelse hos JMA inden for det seneste år

Datterselskab i Norge

Blandt andet har vi oprettet et datterselskab i Norge, hvor vi har overtaget alle aktiviteter vedrørende maskinhandel fra den norske forhandler Excelar. Lars Søyland er ansat som daglig leder og han supporterer knap 100 brugere rundt i hele Norge.

Flere kunder i Sverige 

I Sverige har vi nu 4 medarbejdere, som supporterer mere end 250 brugere rundt i Sverige. På det svenske marked er vi gået fra blot 53 brugere primo 2016 til over 250 brugere i 2018. Det er et godt stykke arbejde vores svenske kolleger er i gang med, og vi ønsker Anders Petersson og hans team god vind.


Datterselskab i Tyskland

I maj 2018 oprettede vi et datterselskab i delstaten Niedersachsen i hjertet af Tyskland med kontoradresse i Hannover. Vi valgte denne placering ud fra en strategi om, at vi på sigt vil supportere hele Tyskland med vores super moderne og branchetilpassede DSM løsning. Patrick Parthen er vores mand på dette marked. Patrick er en yngre, fremadstormende mand uddannet inden for forretningsførelse. Vi glæder os til at byde de tyske maskinhandlere velkomne på DSM løsningen og Webparts.

JMA A/S

På hjemmefronten er der som følge af alle disse nye udfordringer jo også sket en del. Vi har nu næsten 2000 brugere i hele Skandinavien og vi har derfor udvidet på alle fronter i vores organisation.

I vores konsulentteam er der pr. oktober/november 2018 ansat 2 nye medarbejdere:

  • Anja Mandrup Jensen, som er konsulent med mange års erfaring i Navision
  • Julia Jäger, som har været i praktik som handelsøkonom i salgsteamet i 8 måneder. Hun er nu ansat på fuld tid i konsulentteamet

I vores webteam har vi også styrket vores kompetencer med:
  • Johannes Hejslet Jørgensen er ansat som backend udvikler og skal dermed understøtte de mange integrationer og webydelser, som vi tilbyder vores kunder
  • Dan Storm Achen er ansat som teamleder for webteamet. Han skal holde styr på alle de nye web-opgaver, som opstår i denne digitale tidsalder
  • Vi mangler desuden en frontend-udvikler, som vi er i fuld gang med at søge efter. Skulle du være bekendt med et ungt menneske, som søger udfordringer i den retning, så hører vi meget gerne fra dig :-)

I vores NAV udviklingsteam har vi ansat:
  • Christoffer A. Bach, som arbejder med specialopgaver for større kunder


Du kan selvfølgelig se mere, om alle nyansættelser på vores hjemmeside:

https://www.jma.dk/om-jma/medarbejdere

 

Vore kunder siger!

"Som daglig intern supporter på vores IT systemer, anerkender jeg til fulde JMA’s professionelle, løsningsorienterede tilgang og forståelse for vores, til tider meget branchespecifikke, problemstillinger i dagligdagen. Jeg oplever stor samarbejdsvillighed omkring tilretninger af systemer, løsning af diverse udfordringer og generel support.

Alt sammen med hurtig og effektiv ekspedition som omdrejningspunkt." 

Rune Fredenslund

Lyngfeldt A/S

"At få nyt økonomisystem vidste vi godt vil være en kæmpe udfordring. Men hele konverteringen gik rigtig fint og hurtigt, og alle vores data var med i det nye system. Under hele forløbet fik vi al den support vi behøvede og der kom ingen ekstra regninger.

Vi sætter stor pris på JMAs yderste kompetente support. De ved, hvad vi snakker om." 

Karin Glad

Jørn Glad A/S

Kaj Homilius logo

DSM - En komplet maskinhandlerløsning

JMAs DSM (Dealer Service Management) system er et ERP-system specielt udviklet til maskinhandlerbranchen.

DSM er et system, der er bygget på Microsoft Dynamics Business Central versionen, hvilket betyder, at det let kan integreres med andre af Microsoft produkter.

DSM systemet kommer rundt om alt i netop din virksomhed, da systemet indeholder smarte funktioner, der er med til at holde overblik over service, logistik, finans og køb/salg. Systemet er udviklet til at optimere på virksomhedens arbejdsgange og har i nogle tilfælde vist sig at kunne fordoble effektiviteten i visse virksomheder. 

DSM systemet bliver i dag brugt af maskinhandlere verden over med mere end 2000 brugere i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland, der benytter systemet.

Systemet giver din virksomhed mulighed for at knytte tætte relationer til samarbejdspartnere og kunder. Løsningen er fremtidssikret og bliver løbende vedligeholdt af vores dygtige medarbejdere og i samarbejde med maskinhandlere bliver systemet hele tiden videreudviklet.

Funktioner i DSM

Inden for service behandler DSM systemet garantihåndtering og servicejournaler. Der findes et planlægningssystem.

Inden for logistik har DSM funktioner til at beregne optimalt lager, beregne ukurans samt en funktion til håndtering af rabat.

 

Finanssektionen i systemet er med til at give ledelsen et overblik over de økonomiske tal inden for køb/salg og service gennem systemets ledelsesrapportering.

I køb/salg sektionen gør DSM systemet det muligt at få overblik over købs- og salgskæder samt kunder i systemets CRM-system. Der er også mulighed for at konfigurere maskiner gennem systemets maskinkonfigurator.

Tilvalgsmuligheder i DSM

Til systemet findes der også nogle tilvalgsmoduler inden for hver sektion af maskinforretningen. For eksempel inden for køb/salg kan man tilkøbe funktionen "internet portaler", der gør det muligt at benytte sig af diverse portaler. En anden tilvalgsmulighed inden for køb/salg er udlejningssystemet, der gør det muligt at holde overblikket over udlejede maskiner samt økonomien over disse.

Inden for logistik har vi funktioner, der gør det muligt at integrere op mod en webshops, automatisk prisopdatering samt tidsregistrering. Derforuden kan man inden for logistik tilkøbe trådløse scannere til scanning af varer og en komplet butiksløsning, der gør det muligt at håndtere salg i den fysiske butik.

I servicesektionen er det muligt at tilkøbe funktioner, der gør det muligt at holde overblik over servicekontrakter, ordrestyring til udekørende serviceteknikere/montører samt et system, der behandler opgaveplanlægning.

Inden for finans er der mulighed for at tilkøbe sig til funktioner som for eksempel elektronisk fakturering, udvidet ledelsesrapportering, workflow OCR samt Payment Management.

 

 

VI BRUGER COOKIES