Efter nogle år med et ERP-system vil man formentlig både have opgraderet og måske også gen-implementeret ERP-løsningen.

Man vil ofte stå i en situation, hvor ERP-løsningen ikke længere understøtter virksomhedens forretningsbehov, og der er kommet for mange "knopskydninger".

Det kan også være, at det simpelthen bare er mere økonomisk fornuftigt at investere i noget helt nyt frem for at prøve at lappe på det, man købte for mange år siden.

 

Arbejdsprocesser

"Jeg har altid gjort det sådan, fordi løsningen har tvunget mig til det"

Hvis det er en udbredt sætning hos jeres brugere, er det på tide at se på, om jeres ERP-system understøtter jeres forretningsprocesser. Et moderne og teknisk up-to-date ERP-system skal være med til at skabe målbar værdi for virksomheden ved at være fleksibelt og tilpasset brugernes arbejdsopgaver.

 

Teknologisk udvikling

"Jeg kan ikke tilgå systemet, når jeg er på farten eller ude af huset"

Den teknologiske udvikling sker med lynets hast. Brug af Smartphones og Tablets har taget fart inden for de seneste år og at kunne tilgå data, mens man er på farten, er blevet en nødvendighed for at kunne udføre sit job. XML-teknologien er også noget, som gør en forskel i det daglige arbejde. Denne teknologi gør det nemmere at udveksle data til andre systemer såsom webshops, salgsportaler, leverandører etc.

 

Rapportering til ledelsen

"Jeg kan ikke selv udskrive de rapporter, som ledelsen har behov for"

ERP-løsninger indeholder en utrolig mængde vigtig information, som styrker ledelsen i deres daglige beslutninger. Skal man have udformet en speciel rapport til vigtige beslutninger, er det nødvendigt i mange af de ældre ERP-systemer at få bistand fra en ekstern konsulent. Det er både dyrt og besværligt. Rapportering er derfor en hyppig årsag til, at en virksomhed vælger at skifte ERP-løsning.

 

Tid og produktivitet

"Der går meget ekstra tid med at bruge systemet. I et nyt ERP-system vil vi kunne forøge produktiviteten væsentligt"

Det er vanskeligt at sætte kroner og ører på omkostninger for tabt produktivitet og tid. Lægger man både de hårde (licenser, opdateringer og vedligeholdelse) og de bløde omkostninger (tid og produktivitet) sammen, kan det vise sig, at et nyt ERP-system er nødvendigt, fordi de økonomiske og menneskelige fordele i form af øget produktivitet, tidsbesparelse og større omsætning er så store, at det vil være fornuftigt at skifte.

 

Hvilket system skal man så vælge?

Der er mange systemer at vælge imellem. Og det er svært på forhånd at vide, hvordan et ERP-system vil fungere. Vi anbefaler, at du vælger et ERP-system fra en leverandør, som kender branchen, du arbejder i og som har en forståelse for de udfordringer, du arbejder med i det daglige.

Det vil også være en fordel at vælge en leverandør, som sørger for, at din løsning opdateres automatisk i tråd med den teknologiske udvikling. En leverandør, som kan levere et system på en moderne platform, som gør det lettere for dig at rekruttere nye medarbejdere. 

JMAs DSM løsning er bygget oven på en Microsoft Dynamics NAV platform, som opdateres automatisk og er med i front i den teknologiske udvikling.

DSM systemet udvikles i et tæt samarbejde med alle vores kunder. Det vil i praksis sige, at når der skabes gode ideer til systemet og nye funktionaliteter til en ny specifik kunde, så gør vi disse features tilgængelige for alle andre kunder. Dermed er ERP-løsningen altid up-to-date i branchen og omkostninger til udviklingen deles mellem alle vore kunder. 

 

Hvordan kommer jeg i gang?

Det er vigtigt, at processen med at vælge og implementere et nyt ERP-system tager udgangspunkt i en business case, hvor virksomhedens mål og forandringer formuleres. Hvordan ser virksomhedens vision, mål og strategi ud. Hvor er virksomheden på vej til og hvor er vi henne om 5 år? Hvad forventer bestyrelsen? Læs mere om, hvordan du kan styre investering i et nyt ERP-system.

 

 

Vore kunder siger!

"Som daglig intern supporter på vores IT systemer, anerkender jeg til fulde JMA’s professionelle, løsningsorienterede tilgang og forståelse for vores, til tider meget branchespecifikke, problemstillinger i dagligdagen. Jeg oplever stor samarbejdsvillighed omkring tilretninger af systemer, løsning af diverse udfordringer og generel support.

Alt sammen med hurtig og effektiv ekspedition som omdrejningspunkt." 

Rune Fredenslund

Lyngfeldt A/S

"At få nyt økonomisystem vidste vi godt vil være en kæmpe udfordring. Men hele konverteringen gik rigtig fint og hurtigt, og alle vores data var med i det nye system. Under hele forløbet fik vi al den support vi behøvede og der kom ingen ekstra regninger.

Vi sætter stor pris på JMAs yderste kompetente support. De ved, hvad vi snakker om." 

Karin Glad

Jørn Glad A/S

Kaj Homilius logo

DSM - En komplet maskinhandlerløsning

JMAs DSM (Dealer Service Management) system er et ERP-system specielt udviklet til maskinhandlerbranchen.

DSM er et system, der er bygget på Microsoft Dynamics Business Central versionen, hvilket betyder, at det let kan integreres med andre af Microsoft produkter.

DSM systemet kommer rundt om alt i netop din virksomhed, da systemet indeholder smarte funktioner, der er med til at holde overblik over service, logistik, finans og køb/salg. Systemet er udviklet til at optimere på virksomhedens arbejdsgange og har i nogle tilfælde vist sig at kunne fordoble effektiviteten i visse virksomheder. 

DSM systemet bliver i dag brugt af maskinhandlere verden over med mere end 2000 brugere i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland, der benytter systemet.

Systemet giver din virksomhed mulighed for at knytte tætte relationer til samarbejdspartnere og kunder. Løsningen er fremtidssikret og bliver løbende vedligeholdt af vores dygtige medarbejdere og i samarbejde med maskinhandlere bliver systemet hele tiden videreudviklet.

Funktioner i DSM

Inden for service behandler DSM systemet garantihåndtering og servicejournaler. Der findes et planlægningssystem.

Inden for logistik har DSM funktioner til at beregne optimalt lager, beregne ukurans samt en funktion til håndtering af rabat.

 

Finanssektionen i systemet er med til at give ledelsen et overblik over de økonomiske tal inden for køb/salg og service gennem systemets ledelsesrapportering.

I køb/salg sektionen gør DSM systemet det muligt at få overblik over købs- og salgskæder samt kunder i systemets CRM-system. Der er også mulighed for at konfigurere maskiner gennem systemets maskinkonfigurator.

Tilvalgsmuligheder i DSM

Til systemet findes der også nogle tilvalgsmoduler inden for hver sektion af maskinforretningen. For eksempel inden for køb/salg kan man tilkøbe funktionen "internet portaler", der gør det muligt at benytte sig af diverse portaler. En anden tilvalgsmulighed inden for køb/salg er udlejningssystemet, der gør det muligt at holde overblikket over udlejede maskiner samt økonomien over disse.

Inden for logistik har vi funktioner, der gør det muligt at integrere op mod en webshops, automatisk prisopdatering samt tidsregistrering. Derforuden kan man inden for logistik tilkøbe trådløse scannere til scanning af varer og en komplet butiksløsning, der gør det muligt at håndtere salg i den fysiske butik.

I servicesektionen er det muligt at tilkøbe funktioner, der gør det muligt at holde overblik over servicekontrakter, ordrestyring til udekørende serviceteknikere/montører samt et system, der behandler opgaveplanlægning.

Inden for finans er der mulighed for at tilkøbe sig til funktioner som for eksempel elektronisk fakturering, udvidet ledelsesrapportering, workflow OCR samt Payment Management.

 

 

VI BRUGER COOKIES