JMAs faste medarbejderstab

JMA har fokus på at drive en virksomhed, hvor hele medarbejderstaben har den tillidsfulde ånd, der karakteriserer JMAs relationer til såvel kunder som internt blandt vore medarbejdere.

Langt størstedelen af de ansatte har været hos JMA i en lang årrække og samlet set har JMAs medarbejdere en gennemsnitlig anciennitet på 10 år, hvilket vi er stolte af.

Vi har et stærkt fælleskab, hvor alle hjælper alle. Sidder du med et problem, som du ikke selv kan klare, er der altid en af dine kolleger, der vil hjælpe dig. Vi har indrettet specielle kontorer, hvor der er plads til, at man kan sætte sig i grupper for at løse en fælles opgave på kryds og tværs. Og der er stor opbakning fra ledelsen for, at medarbejdere arbejder i teams for at løse de "svære" opgaver. 

 

Sådan siger Ulla Blichfeldt fra administrations-teamet:

 

"Vi er rigtig gode sammen, også når vi har sociale udflugter. Det beviste vi i lørdags, hvor tiden fløj afsted i godt selskab på Ærø."

"Gode kolleger, hvor vi har en ”vi er sammen om dette” udstråling. Gode arbejds- og kantineforhold. Gode kunder. God omgangstone, hvor man kan spørge og få hjælp. Firmaet er tilpas stort til, at alle kender alle. Men der er jo mange andre forhold, som gør, at man kommer glad på arbejde hver morgen."

 

 

 

 

 


JMAs vigtigste ressource er medarbejderne

JMAs faste stab af medarbejdere er fordelt på forskellige teams - Salg/Marketing, Konsulent/DSM Support, Teknik/Teknisk Support, Administration/Økonomi og Udvikling. Vi lægger stor vægt på at skabe de forhold, som kan motivere den enkelte medarbejder til at yde sit bedste og bidrage med nye ideer og produkter til vores kunder. 

Vi er overbeviste om, at motiverede medarbejdere skaber de bedste resultater. Og vi tror på, at motivation skabes ved, at vore medarbejdere har en følelse af "at gøre en forskel" med det arbejde, de udfører. Samtidig bliver de tilfredsstillet af at have tilpas med udfordringer i en varieret hverdag.

 

Sådan siger for eksempel NAV-konsulent – Peder C. Levring:

 

"Jeg arbejder i JMA A/S som konsulent og rådgiver til dagligt kunderne inden for JMAs specialprodukt DSM og giver dem gennem denne proces mulighed for at optimere deres arbejdsgange og rutiner, så de kan se, hvorledes DSM kan give dem og deres forretning værdi for investeringen.

Jeg har været ansat i 10 år i JMA. Jeg havde inden ansættelsen erfaringer fra lignende stillinger i andre firmaer, men har aldrig i mine tidligere stillinger oplevet et sammenhold og tilsvarende loyalitet overfor ens arbejdsplads, som jeg oplever det i JMA. Jeg glæder mig til at møde ind på kontoret hver morgen og ser frem til de spændende og varierede arbejdsopgaver som dagen frembringer."

 

 

  

 

Arne E. Christensen, salg og marketing:

 

"Det er for mig spændende at arbejde for JMA, fordi jeg arbejder med IT. Teknologi udvikles hele tiden, og det bliver derfor aldrig trivielt at arbejde med. Desuden lærer jeg en masse fra mine kollegaer, og vi har et godt sammenhold på arbejdspladsen. Det motiverer mig desuden at præsentere produkter og funktioner for vore kunder, som jeg ved optimerer deres daglige arbejdsprocesser."

 

 

 

 

 

Lena Fjordbak, teknisk support:

 

"Når man arbejder hos JMA, så er der ikke 2 dage, som er ens. Mange udfordringer, altid en kollega at spare med og søde kunder."

 

 

 

 

 


Ny medarbejder hos JMA

 

 

Patrick Parthen, konsulent Tyskland:

 

"Det siges, at al begyndelse er svær, men det gælder ikke altid! Hos JMA Maschinendata GmbH blev jeg introduceret til et professionelt og dedikeret team, som har arbejdet side om side med mig siden første dag på jobbet. Grundet den høje ekspertise hos mine kolleger i Danmark, fik jeg hurtigt stort indblik i DSM systemet og mestrer det nu ganske godt.

Det, som jeg virkelig har bidt mærke i hos JMA er, at kunderne bliver behandlet som partnere. Det har jeg ikke oplevet i så høj grad hos andre virksomheder og heller ikke den effektive måde JMA teamet arbejder på efter mange års erfaring fra det danske marked."

 

 

 


JMA har sin helt egen "kultur", hvor vi handler med udgangspunkt i JMAs værdier

  • Tillid
    • Vi stoler på hinanden
    • Vi møder dig med åbenhed og ærlighed
    • Vi gør, hvad vi siger 
  • Entusiasme
    • Vi vil være de bedste på vores felt
    • Vi interesserer os for det, vi gør
    • Vi smittes af og smitter med begejstring
  • Ansvar
    • Vi lytter, vi forstår, vi handler
    • Vi kender - og står ved vores grænser
    • Vi tager ansvar for vores mål og den enkelte opgave
  • Mod
    • Vi tør lade os rokke - og vi tør stå fast
    • Vi er åbne for forandringer og går gerne nye veje
    • Vi tør sige vores mening også, når det er svært 
  • Vi tilstræber, at vi ikke arbejder efter en overarbejdskultur. Vi arbejder i stedet med en høj grad af gensidig fleksibilitet, hvor der skal være plads til familie- og privatliv.
  • Vore teknikere, supportere og konsulenter er vores vigtigste ressource, og dem ønsker vi at passe godt på. Vi prioriterer, at de holder pause, når der er behov. Det er vigtigt at lade op. 
  • Der skal være plads til uddannelse og til at eksperimentere i nye ideer/produkter til vore kunder og/eller til internt brug. Derfor ser vi gerne, at vore medarbejdere prioriterer at afsætte tid til at opsøge ny viden.  
  • Vi har faste arbejdspladser, da det er trygt og hyggeligt for den enkelte medarbejder at "føle sig hjemme". Men der er også rig mulighed for at rykke rundt med sin computer til et andet kontor i samspil med kolleger fra andre teams for at løse en fælles opgave. Vi har det nemlig godt med at arbejde på tværs af teams og få indspark til løsning af vore opgaver fra forskellige synsvinkler og kompetencer. 

 


God og positiv arbejdskultur i JMA

Det er vigtigt for os, at vi holder fast i de positive "arbejdsregler", som vi arbejder ud fra hver dag. Og du er derfor den perfekte medarbejder hos JMA, hvis du har det godt med at svare ja til de fleste af følgende udsagn:

  • Du har en god portion humor og gerne den lidt skæve af slagsen
  • Du har din egen facon og respekterer andres
  • Du er god til at lytte og forstå andres behov
  • Du vil gerne lære nyt og er god til det
  • Du tager ansvar og er proaktiv
  • Du ikke er typen der brokker sig, men du prøver i stedet at få opgaverne løst
  • Du har en rigtig god forretningsforståelse
  • Du har praktisk erfaring med Dynamics NAV
  • Du kommer fra eller har kendskab til maskinbranchen
  • Du har lyst til at arbejde internationalt
  • Du er struktureret og resultatorienteret
  • Du kan holde mange bolde i luften og følger dine projekter/arbejdsopgaver til dørs

 

Se vore ledige stillinger