Garantihåndtering

Ved at anvende DSM’s garantifunktion er det muligt at lave et bilag til kunden, der viser hvad reparationen har kostet og hvor stor en andel af reparationen kunden evt. skal betale. Se også beskrivelserne:

  • Garanti – Opsætning af garanti
  • Garanti – Serviceordre med Garanti
  • Garanti - Opfølgning
  • Garanti - Bogføring af refusion

Når der oprettes en serviceordre aktiveres garantien automatisk, hvis maskinen har en garantitypekode og der fortsat er garanti på maskinen. Det er muligt at oprette en garantitypekode, der fx giver 100% garanti på hhv. dele og løn, men denne er begrænset af et vist antal kørte timer, fx 1 års garanti, dog maks. 300 timer.

Linjer med reservedele, ressourcer og omkostninger indmeldes. Alle de oprettede linjer markeres automatisk som garanti. Det er muligt at udvælge linjer, som ikke er omfattet af garantien, og som skal betales af kunden, ved at markere feltet ’Udeluk garanti’ på linjen.

I garantiopfølgningen har man forskellige filtreringsmuligheder. F.eks. kan man filtrere status alt efter om sagen er afventende, sendt, i gang eller afsluttet. Man kan også filtrere efter hvilken dokumenttype sagen har, om det er et tilbud, en ordre, en faktura ordre eller en kredit nota.

Opfølgning af garanti bliver uddybet i videoen herunder:

 

Vil du læse mere om garantihåndtering, kan dette findes her:

DSM Garantihåndtering